Reklama pro život


Nemám rád příkré, zobecňující soudy. Nedávno se mě starší lidé na přednášce ptali, jak nebezpečný je cyber prostor. Odpověděl jsem, že je nebezpečný jako nůž. Můžete s ním krájet chleba, nebo vraždit. A stejné je to se vším. Armáda může zabíjet, nebo pomáhat při živelných katastrofách. Technologie může pomáhat lepšímu životu, nebo sloužit špionáži. A stejně tak reklama. Všichni jsme blízcí tomu, vyřknout svůj soud ještě předtím, než poznáme skutečný záměr. A záměr reklamy, kteoru chci představit je skvělý. Dává lidem život v podobě pitné vody. Kdo jste viděli posledního Jamese Bonda ve filmu Skyfall, víte, že ropou blízké budoucnosti je pitná

voda a že existují velmi suchá místa na planetě, kde se k vodě dostává čím dál hůř. Jedním z takových míst je Peru. Velmi suché místo s minimem srážek, ale s vysokou vlhkostí vzduchu. UTEC je něco jako naše ČVUT, vysoká škola, zaměřená na technologie a inženýrství. Když reklamní agentura Mayoperu Draft FCB dostala zadání, jak přilákat pozornost potenciálních budoucích studentů, šla na to 'odzadu' a přišla s návrhem billboardu, který vyrobí 100 l pitné vody denně z vlhkosti vzduchu. Bez dalšího zatížení životního prostředí, geniálně jednoduché. Prostě reklama pro život.